Науката и спорта- Децата възприемат и учат най-добре от активните методи!
Димитров вдъхновява треньори да работят по развитието на играчите
Никола Димитров изнесе в четвъртък първата сесия на седмата уебинарна серия, ръководена от отдел на CEV за развитие във връзка с училищния проект CEV School Project “Play Volleyball – Grow with it”, като към видеоконферентния разговор се включиха над 30 участници от цяла Европа.
В поредния уебинар, който има за цел да вдъхнови треньори и учители по физическо възпитание, работещи на входното ниво по волейбол, Никола подчерта, че децата възприемат и учат най-добре от активните методи на обучение, като дискусии и практики. Игровизацията (Gamification) е идеалният начин за включване на активни методи на обучение на практика и осигурява на децата различна перспектива за това как те виждат играта.
Българският експерт работи с непълнолетни отбори от години и забелязва нова искра и мотивация у играчите си, когато им се позволява да създадат тренировъчни планове и упражнения за отбора си, и когато им се дава шанс да са в ролята на учещи останалите деца.
Димитров подчерта, че времето прекарано играейки във връзка с трудността на упражненията, влияе пряко на предизвикателството. Това означава, че играчът постига оптимално обучение, когато практиката не е нито толкова лесна, че става скучна, нито твърде трудна или объркваща, че да става разочароваща, така че да е някъде по средата.
Игрови механики, като класирания и значки предоставят на децата допълнителна мотивация за подобряване на уменията им, като същевременно отговарят и на основни човешки нужди/желания като награда, статус, постижение, себеизразяване, конкуренция и алтруизъм.
Никола подчерта, че треньорите трябва да се съсредоточат върху развитието на играчите, а не върху краткосрочните победи и те трябва да съобщават това ясно на играчите си дори когато правят грешки. Предоставянето на малки, осезаеми цели, стъпка по стъпка помага на състезателите да подобрят самоувереността си и им дава мотивация за подобрение.
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.
+ There are no comments
Add yours