Разбиране на умората
Треньорите се занимават с натоварване при обучението. Натоварването, което играчите могат да изпълнят, е от решаващо значение за подготовката им. Повечето натоварвания (повече или по-малко) водят до подготвени играчи. Ръка за ръка с тренировъчно натоварване треньорите са свързани и с възстановяването, или по-конкретно отношението между натоварването и възстановяване, т.е. умора. По-специално във взаимовръзката между натоварването и възстановяването. Колкото по-високо е потенциалното ниво на производителност, толкова по- бързо играчите могат да се възстановят от даденото натоварване и да бъдат подложени на следващо натоварване.
За да управлява възстановяването , треньорът първо трябва да има някаква представа за натоварването и какво е текущото ниво на умора. Продължителността на обучението е един (прекалено) прост метод за измерване на натоварването. Най-новата мания във волейбола е, да преброите броя на скоковете, вероятно използвате VERT ,носенето на устройството се използва като мярка за натоварване. Логично, като скачането е основната характеристика на волейбола, броя на скокове е добър атестат за общото натоварване.
Има три проблема с използването само на скоковете за тренировъчно натоварване.
Първият е , проблемът с измерването на каквото и да е.
Второто нещо е, че дори ако скокове са единствената причина за натоварване в обучението (което не е), не всички скокове са равни. Атака на висока топката, бърза топка в края на мрежата, бързите топки през центъра, скоковете при подаване, скачането при начален удар и др, са различни скокове и допринасят по различен начин за натоварването.
На трето място, самото обучение (въпреки че го измервате) представлява само част от натоварването, с което играчите трябва да се борят.
Тези различни натоварвания могат да се видят в различните форми на умора, които играчите показват. И всяка от тези форми на умора изисква различна стратегия за възстановяване.
Тренировъчна умора:
Умора поради количеството извършена работа. Това е умората, за която най-често мислим и най-често се опитваме да предотвратим. Продължителността на обучението и количеството извършена работа допринасят различно за количеството на умората, предизвикано от обучението. Намаляването на броя на скоковете или времето на тренировка може да помогне да се предотврати умората от работа.
Емоционална умора:
Изпълнението на спорта изисква огромна емоционална инвестиция от страна на участниците. Колкото по-близко играчи стигат до крайното си ниво на представяне, толкова по-голяма е емоционалната инвестиция, необходима за достигането на това ниво и толкова по-голяма е емоционалната умора след събитието.
Психологическа умора:
Общата сума от натиска на играчите създава психологическа умора. Медиите, треньорите, отборната функция / дисфункция, управлението, почитателите и семейството допринасят за психологическата умора. Най-доброто, което треньорът може да направи тук, не е да бъде допълнителна причина за психологическа умора, а да създаде положителна тим среда, така че отборът да се превърне в отдих от външния свят.
Натрупана умора:
Сезонът е дълъг, и да вършиш едно и също нещо отново, и отново, и отново води до натрупване на умора, обща апатия и липса на мотивация. Промяната в ежедневната и ежеседмичната тренировка, и всяко толкова често заместващо обучение с друга дейност ,може да намали натрупаната умора.
Умора при пътуване:
Количеството пътувания, извършени за мачове, и времето на пътя, създават умора. Организирането на почивни дни трябва да отчита умората от пътуването, както и умората от тренировки. Пътните дни не са почивни дни.
Умората и резултатите:
Загубата създава повече умора от победата. Отборите загубили винаги са уморени, печелещите отбори винаги са по-малко уморени. Можете да решите това само като печелите, въпреки че поддържането на общо настроение на позитивност може да повлияе на тази умора. Това е трудно да се управлява, защото лошите резултати са склонни да увеличат натиска извън екипа и следователно психологическа умора.
Натоварването, умората и следователно възстановяването са, както всичко в спорта и живота, многостранни и изискват многостранно разбиране и подход към тяхното управление.
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.
+ There are no comments
Add yours